Nieuws  

Mobility-as-a-Service (MaaS) biedt mensen keuzevrijheid, een reisadvies op maat en ontzorging, via een app. Het platform voor personenmobiliteit is vooral interessant voor jonge stedelingen aan het begin van hun carrière.

MaaS moet verder zorgen voor een verbeterde marktwerking op het gebied van personenmobiliteit. Via die weg kan MaaS ook een bijdrage leveren aan het verminderen van de dominantie van de eigen auto. Dat alles blijkt uit een enquête onder MaaS-experts uit Nederland uitgevoerd door het Kennisinstituut voor Mobiliteitsbeleid (KiM).

Of deze dienst ook aansluit bij de behoefte van potentiele gebruikers is de vraag. Zij zijn vooral geïnteresseerd in andere kenmerken van reizen. Uit een tweede enquete door het KiM blijkt namelijk dat volwassen Nederlanders vooral belang hechten aan betrouwbaarheid, veiligheid en het gebruik van een eigen voertuig.

In dit onderzoekrapport komen vier belangrijke onderwerpen rondom MaaS aan bod: de definitie van MaaS, de potentie van MaaS (kansrijke groepen, regio’s en reismotieven), de toegevoegde waarde van MaaS voor de gebruikers én voor de samenleving. De resultaten van dit onderzoek zijn gebaseerd op de analyses van online vragenlijsten die zijn uitgezet onder MaaS-experts en onder potentiële gebruikers.

Plaats op:
Datum: 13 september 2019
Gerelateerde artikelen  
14-05-2019 Nieuws Kansrijke groepen voor Mobility-as-a-Service
29-08-2019 Achtergrondartikelen Jeroen Kok over Mobility as a Service (podcast)
15-04-2016 Nieuws Mobility as a Service? Dat is geen vraag meer, we gaan het doen!
08-03-2019 Nieuws Regio Rotterdam Den Haag zoekt MaaS partijen met lef
22-10-2019 Achtergrondartikelen Interview Professor Nico Larco about MaaS (engelstalige podcast)
 
 

- partners -

 
 
 
 
 
� 2005 - 2019 Vakwereld. All rights reserved Pagina geladen in 1,03 seconden.