Nieuws  

Nederlanders zijn steeds meer bereid om zowel zakelijk als privé een tweedehands auto te leasen, zo blijkt uit onderzoek van leasemaatschappij ALD Automotive onder ruim 1.000 respondenten. De prijs is de meest genoemde reden, maar ook duurzaamheid is een belangrijke reden achter de toenemende populariteit van deze vorm van leasing.

22% procent van de respondenten, zegt serieus geïnteresseerd te zijn in occasion lease. De interesse onder 50-plussers is het grootst. Van de groep respondenten die aangeven interesse te hebben in tweedehands lease, is de meerderheid (54%) 45 jaar of ouder. Onder beginnende bestuurders is de interesse in occasion lease het laagst. Van de geïnteresseerden is een kleine groep (10%) tussen de 18 en 24 jaar. Daarnaast gaf nog zo’n 13% van alle ondervraagden aan niet op de hoogte te zijn van occasion lease, maar dit wel interessant te vinden.

Occasion lease populair om lagere kosten
Een ruime meerderheid (54%) van de duizend respondenten noemt prijs als voornaamste reden om voor occasion lease te kiezen. Een jong gebruikte leaseauto verkeert nog in goede staat, maar wordt tegen een lagere prijs aangeboden dan een spiksplinternieuwe leaseauto. Dat vinden mensen erg interessant aan occasion lease. Als tweede reden wordt de mogelijkheid om een completer uitgeruste leaseauto te rijden genoemd (15%) gevolgd door duurzaamheid met 14 procent. Lonneke van der Horst, Marketing & Innovation director van ALD Automotive: “Auto’s gaan steeds langer mee en dat biedt volop mogelijkheden voor occasion lease. Ook wordt tweedehands leasen steeds meer geaccepteerd. We voorzien een sterke groei de komende jaren.” De top-5 wordt verder aangevuld met de mogelijkheid voor een kortere looptijd van leasecontracten (12%) en de gunstige bijtelling (11%) in het geval van een zakelijke leaseauto.

Goed onderhouden auto belangrijkste reden bij occasion lease
Dat een leaseauto goed onderhouden is, vinden mensen het belangrijkste aan een occasion leaseauto. Zowel de mannen (40%) als de vrouwen (49%) geven aan de staat van de auto het belangrijkste te vinden. Vrouwen vinden daarna de bijbehorende service het belangrijkste (39%), terwijl mannen eerder naar de lease- of bijtellingskosten kijken (39%). Opvallend genoeg staat het automerk bij mannen pas op de vierde plaats (17%), pas na de bijbehorende service (35%). Bij vrouwen staat het merk op de vijfde plaats (9%), na de ruimte en comfort van de auto (12%).

Plaats op:
Datum: 29 januari 2020
Bron: ALD Automotive
Gerelateerde artikelen  
29-03-2017 Nieuws Vrouwen maken meer proefritten dan mannen
07-03-2016 Nieuws Bijna helft van de Nederlanders overweegt privé een auto te leasen
12-04-2017 Nieuws Leasemaatschappij pakt kans op tweedehands leasemarkt
01-03-2017 Nieuws LeasePlan breidt Occasions-netwerk uit met Zwolle
20-05-2016 Nieuws Twee derde Nederlanders: liever tweedehands leaseauto dan hogere bijtelling
 
 

- partners -

 
 
 
 
 
� 2005 - 2020 Vakwereld. All rights reserved Pagina geladen in 1,06 seconden.